A főszereplő a Toyota Prius, a világ első tömeggyártású hibrid meghajtású autója. Egyre nagyobb média hype övezi a világ legnagyobb gyártóját a Toyota-t, az autóival kapcsolatos problémák miatt. Most egy 2008-as Prius döntött úgy egy kaliforniai autópályán, hogy nem engedelmeskedik sofőrjének és önálló életbe kezd.
A cég alighogy elkezdte megzuhant reputációjának helyreállítását, újabb kínos fejlemények okoznak neki fejfájást. Egy közel 160-nal száguldó kétségbeesett Toyota sofőr hívása futott be a 911-re. Persze nem a sebbesség túllépést akarta bejelenteni, hanem a rendőrségtől igyekezett megtudni mi a teendő ha beragad a gázpedál (huh erre még illene is a "Stuck in America" amit hétvégén linkeltem be). Igen beragad a gázpedál de úgy, hogy azt még két kézzel sem lehet kiszabadítani. Az eset még nem is lenne annyira kirívó ha a közelmúltban nem a visszahívásoktól lett volt hangos a cég háza tája. November óta közel 8 millió Toyotat rendeltek vissza biztonsági ellenőrzésre a gázpedál problémája miatt. Irónikus módon a Priusnál nem ez, hanem a fékrendszer hibája váltott ki aggodalmat.
A probléma forrása a padlót borító gumiszőnyeg ami hajlamos a gázpedált úgy csapdába ejteni, hogy azt többé nem lehet kiszabadítani, és ezáltal az autót lelassítani. A gyártó ezt most a pedál alakjának átszabásával igyekszik orvosolni. Nehéz elhinni, hogy az eddig megbízhatóságukról híres masinákkal kapcsolatban ilyen gondok merülnek fel. Ráadásul igen szerencsétlen időpontban, a válság után épp csak éledező autópiacon.
A szőnyeg-gázpedál kombó által csapdába ejtett sofőrt végül egy járőrnek sikerült megmenteni. Szerencsére, és a Toyota szerencséjére mert ha a média mégjobban rájuk száll, legközelebb még egy defektet is címlapon hoznak le. Az eseményből már ígyis "bréking" kategória lett.
A hibák kiküszöbölése után az ügy valószínűleg el fog csendesedni, de a potenciális vásárló fejében továbbra is megfogalmazódik a kérdés: vegyek e Toyota-t? A befektetők viszont már el is döntötték és idén eddig 17%-os árfolyameséssel díjazták a cég részvényeit.